Assalamualaikum w.b.t & Salam sejahtera...


Cheese in the trap cerita tentang percintaan pelajar university.

Watak utamanya Hong seol(Kim Go-eun) heroin dan hero yoo jung(Park Hae-jin).. yoo jung adalah senior kepada hong seol.


Yoo jung dalam drama ni ada dua watak yang bebeza.. Luaran orang mengenali dia.. kerana dia pandai, kacak,baik.. kiranya dia cukup package sempurna..tetapi dalam masa yang sama dia ada watak yang gelap.. tapi tidak diketahui oleh sesiapa..yoo jung pasti akan membalas dendam kalau ada yang mencari masalah dengan dia.. dia akan membalas dengan secara senyap tanpa sesiapa pun tahu...


Lain pula hong seol dia tidak popular,senang di buli dan dia datang dari keluarga yang serba kekurangan.

Hong seol pada mulanya langsung tidak menyukai yoo jung kerana dia seperti menyedari watak gelap(sesi gelap) yoo jung.. tapi lama kelamaan yoo jung sering mendekati hong seol dia mula menerima yoo jung...

yoo jung pun meminta untuk mempunyai hubungan istimewa  dengan hong seol.. dan dia pun terima..


Pada masa yang sama hong seol berjumpa dengan baek in ho(Seo Kang-joon).. baek in ho mengenali yoo jung.. dan baek in ho menyuruh hong seol supaya berhati-hati dengan yoo jung...

Walaupun mereka couple.. hong seol masih rasa sesuatu yang lain dengan yoo jung.. sebab macam-macam yang yoo jung buat dibelakang hong seol..walaupun yoo jung membantu hong seol..

Walaupun meluat tengok muka yoo jung (sebab dia nampak jahat dan tak ada perasaan hehehe) tapi cerita ni masih tetap sweet.. apabila yoo jung bersama dengan hong seol...

kadang-kadang suka pula tengok bila hong seol dengan baek in ho hehehe..

yoo jung dan baek in ho dulu ada sejarah mereka sendiri.. kiranya dulu mereka pernah rapat.. selepas masalah yang timbul mereka terus jadi musuh.  

Dalam cerita ni watak adik beradik kepada baek in ho.. nama dia baek in ha(Lee Sung-kyung) best..memang menjadi watak dia yang gila-gila..

last sekali.. lepas hong seol kemalangan disebabkan baek in ho.. yoo jung mula tersedar dan berubah.. aku part last aku tak berapa minat.. sebab ending dia yoo jung bagi email dekat hong seol..so ending dia kena pandai-pandailah pikir sendiri hehehe.. 

tapi yang membuatkan aku suka dengan drama ni sebab........



seriously drama cheese in the trap ni sebijik macam yang reality... dan apa yang hong seol lalui semua aku dah pernah tengok dan rasakan sendiri

terutama apabila kena buat group projek ada yang sleeping partner dan macam-macam alasan yang aku dapat..

hahaha lawak pun ada bila ingat..

bersengkang mata buat assignment satu malam dan presentation...

bila dah siap tengok3 dah pagi ada berapa minit lagi kelas nak start...

yang bestnya siap buatkan skrip presentation untuk mereka-mereka yang tak buat assignment untuk bentangkan..depa hanya baca sahaja....

yang tu aku lalui masa semester baru-baru lagi...tak tahu lagi macam mana nak handle situasi macam tu..

bila dah masuk semester 3 keatas...

siapa yang group dengan aku.. then aku jadi leader untuk projek tu hahaha mampuslah hampa(aku class rep so  projek yang melibatkan semua pelajar dalam kelas aku dalam satu assignment memang akulah ketua yang akan meyusun semuanya dari part 2 sampai last semester "terima kasih bagi kepercayaan untuk aku memegang title class rep dalam kelas dari sem 2 tak tukar-tukar sampai habis belajar")...

every minute aku mesej tnya pasai progress.

sampai kawan aku tu.. masuk hospital gara-gara sakit jantung sebab aku duk paksa dia buat assignment...

aku tak berapa kisah sangat sebab.. kerja yang aku suruh dia buat.. sikit sangat.. dan paling senang... buat rujukan je.. buat APA citation boh.. terlalu senang (especially for information management students celah gigi jee)..

esoknya dia tak datang.. pastu kawan-kawan dia cakap..dia masuk hospital sebab sakit jantung.. seminggu juga dia tak datang kelas..

apa-apa pun sorry lah wei sampai sakit jantung aku paksa hang buat assignment hehehe..

aku bukan apa, kerja tu akan melibatkan markah untuk ahli group yang lain bagi aku  nak semua ada tugas masing-masing..

walaupun sikit pun tak apa..asalkan buat..

sambung balik cite hehehe.  kerja yang paling senang aku bagi dekat kawan aku..hahaha... 6 rujukan yang siap buat APA citation style..

Macam-macam perangai tapi cukup membuatkan hati terhibur dengan gelagat dalam kelas ni... 

Bila tengok presentation budak-budak kelas hong seol pula heheh macam-macam kot sebijik macam kelas aku...

1. ada yang over

2. memang pandai lah present dekat depan  

3. ada yang malu-malu

4. ada yang terbaik

5. ada yang macam nk bersyarah pun ada hehe  

6. ada yang tak dengar suara terus hehe..

7. ada juga time presentation slide tak boleh guna..video pulak corrupt macam-macam..

8. ada yang paling sempurna..dengan slide comel tak boring tengok...

9. ada yang baca je slide..

10. ada yang tak buat assignment then bila lecturer tnya dia jawap ikut paham dia je dah tu pula bertentangan dengan apa yang ada dalam assignment..

dan aku pernah juga pergi merayu dekat lecturer minta nak buat presentation..
bila hari presentation semua dah siap tapi ada ahli kumpulan aku terlambat bangun dan datang lambat..telefon tak dapat-dapat...

bila dia dah sampai, lecturer aku dah siap nak keluar pastu lecturer aku cakap tak ada markah untuk presentation group aku..

semua ahli group aku menangis tak berlagu lepas kelas tu makan tak lalu muka pucat je semua sebab duk menangis..

yela tak pernah-pernah jadi tiba-tiba jadi macam-macam pikir macam mana nak ambik balik hati lecturer aku..sampai lembut hati supaya kami boleh buat presentation balik..

last-last..terjumpa lecturer aku dekat tandas... kawan-kawan aku semua tarik tangan lecturer aku punya merayu-rayu..

last-last dapat juga present tapi markah pun tak memuaskan..tapi tak apa la asalkan dapat juga.

cuba bayangkan klu tak buat presentation tu mungkin dapat yang lebih teruk..

aku dah dapat rasa macam mana kita expect nak dapat tinggi untuk subjek tu..tiba-tiba dapat teruk..memang rasa lost sangat-sangat macam dalam cerita ni bila hong seol rasa lost sebab dapat d untuk subjek tu...

part dekat lecturer hong seol cakap..siapa yang tak ada buku teks subjek lecturer tu.pelajar tu akan repeat dan akan jumpa lagi dia semester depan..

perhhh paling legen..haha..teringat dekat lecturer aku.. lecturer comey yang aku paling sayang.. dekat dalam kelas.. aku dengan lecturer tu macam pelajar yang lain,..tapi dekat luar..dia macam kakak aku.. terima kasih madam... ^_^

heheh..sebenarnya itu semua pengalaman manis bagi aku...

nak download drama Cheese in the trap??? boleh klik SINI